You are here

Assertief communiceren met klanten en collega’s

Assertief communiceren met klanten en collega’s

Regio Genk
26-09-2017
Assertieve communicatie (12u)

U heeft het vast wel al meegemaakt… Mede-eigenaars die agressief reageren omdat ze de offerte van de leverancier die u voorstelt te hoog vinden. Een pand dat er vuil en slordig bij ligt als u aankomt met een potentiële huurder. Niet geconcentreerd kunnen doorwerken omdat u voortdurend gestoord wordt door voorbijkomende bezoekers of babbelende collega’s. Een telefoon die maar blijft rinkelen en niet wordt beantwoord zoals het hoort. Een collega die nooit zijn deadlines haalt en daardoor anderen in de problemen brengt.

Tijdens die lastige momenten moet u uw eigen grenzen bewaken, maar tegelijkertijd wordt er van u verwacht dat u professioneel blijft en dat u een constructieve relatie opbouwt met uw klant. Hoe doet u dat?

In deze opleiding helpen we u uw standpunt duidelijk te maken. U leert de basisprincipes van een efficiënte communicatie. U leert concrete gesprekstechnieken zoals het stellen van de juiste vragen, het geven en ontvangen van feedback en het brengen van ik-boodschappen. Ook de observatie van non-verbale taal komt aan bod.

In deze interactieve training wordt vooral gewerkt aan de hand van praktijkoefeningen.
Deze opleiding is erkend voor 6 uur permanente vorming door het BIV
Datum Begint om Eindigt om Locatie Docent
26-09-2017 09:30 12:30 GENK Info JULIE THEVELIN
26-09-2017 13:30 16:30 GENK Info JULIE THEVELIN
03-10-2017 09:30 12:30 GENK Info JULIE THEVELIN
03-10-2017 13:30 16:30 GENK Info JULIE THEVELIN

Deze opleiding gaat ook door in:

Datum Regio
24-11-2017 Regio Kust Midden (Oostende) Meer informatie
06-12-2017 Regio Gent Meer informatie